Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-30, 10:06 #10
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Precis som de flesta företag i Sverige har vi då och då kampanjer för nya och befintliga kunder men jag vet inte om det gör oss mer oseriösa än andra. Det framgår dock alltid under kampanjerna att priset gäller första kvartalet eller året och att det sedan är ordinarie pris.

Att beställa hos oss är givetvis valfritt men när man väl gör det så behöver man som kund godkänna våra villkor där följande framgår:
”3.4 Abonnemanget upphör genom uppsägning. En uppsägning skall vara Loopia tillhanda senast samma dag som innevarande abonnemangsperiod löper ut. Om en uppsägning inte inkommer inom denna tid löper abonnemanget vidare enligt föregående abonnemangsperiods längd.”

När sedan 30 dagar kvarstår till nästa period påbörjas skickar vi ut en förnyelsefaktura till kunden med följande text:
”Om du inte vill förnya detta webbhotellsabonnemang kan du med fördel använda uppsägningsformuläret som du finner på http://www.loopia.se/blanketter/. En uppsägning ska vara oss tillhanda senast samma dag som innevarande period löper ut annars förlängs abonnemanget med en ny period. Saknar ni kundnumret går det att få tag i detta genom att gå in på http://www.loopia.se/loggain/.”

Jag tycker vi är mycket tydliga med hur och när både i avtal och på fakturan. Hur många företag informerar sina kunder om hur man säger upp avtalet på fakturan?

/Jimmie Eriksson
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat