Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Jun 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Jun 2008
|
Nabil: Visst, en länk är alltid en länk. Ju högre PR länken har, ju bättre. Men så behöver det inte alltid vara. Men visst, alla vi vill ha en PR9 länk istället för PR0.
Hur mycket kraft vi får från den PR länken, vet vi inte.
Och lite om min sajt som jag startade i Januari: Jag startade en sajt inom ett konkurrenssatt sökord. Skrev många bra och kvalitiva artiklar. Fixade bra länkar och allt du kan tänka dig.
Jag kollade in sajten lite då och då men la aldrig stor vikt på den. Upptäckte dock att jag hade en PR 1 någon gång efter någon månad eller två. Jag minns inte exakta datumet. Hur som helst så ivrig som man är går man in på alla pagerank checker för att se om det stämmer, och ja. Det stämmde.
Länkrelevans är bättre än orelevanta länkar.
Har du en sida inom Cyklar så vill du ju ha länkar från sidor inom cyklar och allt som du kan tänka dig att ha med cyklar att göra. Då vill du inte ha länkar från citroner och frukter och hur man går ner i vikt, eller hur? Även om de orelevanta länkarna är länkar så är de bra, men bättre med relevanta.
Börjar bli ett långt inlägg nu men måste ta den sista biten också. Jag försökte och började med att tjäna pengar via Affiliate och senare AdSense (som inte gick så bra) redan år 2007. Då visste jag knappast vem Sweely var ;-) Så inga fotspår här inte.
|