Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-25, 09:48 #9
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Jag håller med KristianE, även om jag inte vill dra det riktigt lika långt.

Som jag uppfattat det så är bankens frågor till största grad i välmening. De vill att du ska lyckas och de vill veta lite om din verksamhet för att kunna erbjuda dig bättre service och rätt tjänster. Ni kanske kan hitta något behov som banken kan lösa med någon av deras tilläggstjänster till exempel. Det tjänar ju i de flesta fall båda parter på.

Som företagare är det i de allra flesta fall väldigt bra att ha bra bankkontakter/-relationer. Man vet aldrig när man kommer behöva låna några hundra tusen för att göra en väldigt viktig investering i ditt företag. Det behovet kan uppstå ganska plötsligt och kan ibland vara svårt att förutse. Man snubblar helt enkelt över en ny affärsmöjlighet som man vill gå vidare med.

Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
I mitt fall t.ex. så spelar det ingen roll om mitt företag omsätter 100.000 eller 10.000.000, min enda nytta av banken är ett konto, en dosa, och in/ut-betalningar. Men då är det för en verksamhet som är helt oberoende av exempelvis lån och krediter. Jag behöver inte hålla någon ömsesidig dialog med banken om hur mitt företag ska drivas, det ska dom sk*ta i. Jag vill bara ha ett ställe att förvara mina pengar som ger bästa räntan, kan dom inte leverera det byter jag till någon som kan.
För banken spelar det roll. De har en skyldighet att motverka att du bedriver t.ex. penningtvätt eller annan ekonomisk brottslighet.
Du vet heller aldrig när du kommer få behovet av ett lån för att ta ditt företag till nästa nivå. Då kan en bra bankkontakt vara ovärderlig.

Senast redigerad av pelmered den 2011-05-25 klockan 09:51
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat