Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-24, 20:49 #5
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Haren Visa inlägg
Om jag skulle snappa en domän som idag har PageRank 4 och sedan skriver några artiklar som är relevanta till ämnet som är på mina hemsidor som jag även länkar till, tror ni det kommer ge någon kraft? Orden som jag vill ranka bra på är inte speciellt konkurrenssatta.

Sedan när PageRank uppdateras, kommer min hemsida med den snappade domänen då att sjunka till 0 då?
Klart det ger någon kraft.

En länk från en PR4-domän är inte särskilt dåligt och hjälper dig garanterat, oavsett vilka fraser du försöker ranka för.

Hur mycket det hjälper dig kan ingen säga, men en länk är en länk och jag är tvåtusen procent säker på att det hjälper dig på något sätt.

Gällande sänkningen av din PR - nobody knows. Det handlar om länkar. Försvinner länkarna du har till din sajt så lär du få dig en PR på 0. Om du däremot bygger fler länkar till din sajt så kanske du rentav får dig en högre PR. It is all about the links.

Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Jag hade en sajt som jag starta i Januari. Allt gick fint, jag fick PR 1 på den, helt naturligt. Dock la jag till en irrelevant länk och där försvann mitt PR1.
Looooooooooooooooooooooooooooooooooooool.

Först och främst, startade du en sajt i januari månad och fick dig en PR på 1? När fick du den, i februari?

En PR-uppdatering skedde i januari månad, men den var knasig och uppdaterade endast PR för äldre sajter som var några månader gamla.

Du kan således omöjligen ha startat en sajt i januari och samma månad fått dig en PR på 1. Jag hade själv sajter jag hade startat tidigare under året, någon gång i augusti månad - de fick sig dock ingen PR... trots kvalitativa länkar i tusental.

Gällande länkrelevans: det finns ingenting som heter så. Ta en random sökfras som är något konkurrensutsatt. Kolla inlänkarna för top 3. Hur många är relevanta?

Mitt enda tips till dig, nu när jag vet att du (mer eller mindre) går i mina fotspår och försöker tjäna pengar via AdSense och affiliate, är att inte bry dig om länkrelevans. Det finns ingenting som heter så. It is all just an illusion!

Senast redigerad av Sweely den 2011-05-24 klockan 20:52
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat