Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-24, 00:46 #3
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
PageRank är ingenting. Vad är skillnaden mellan att ha PR 0 och PR 9?

Google har själv gått ut med detta och sagt att de inte lägger ner så mycket vikt på det.

Men svar på din fråga: Jag tror du får ytterst lite kraft från PR 4 domänen, inte mycket alls. Varför? Jo, många faktorer. En av dem: Varför skulle en domän/sida som varit "nere", helt plötsligt komma upp med några artiklar som länkar till några sidor, helt random?

Man rankar inte bra tack vare PR. Det var det första jag lärde mig inom SEO.
Jadu trådlöst.

För ett par år sen så stirrade sig många blint på PageRank och såg det som den viktigaste (och ibland enda) faktorn när det kom till länkbygge och sökmotoroptimering. Detta är inte sant, och det var när många olika SEOs började predika detta som stora delar av SEO communityn plötsligt började prata om att PageRank förmodligen inte va så viktigt, en del började även hävda att det var helt irrelevant.

Fel, skulle jag vilja påstå. PageRank är fortfarande en viktig faktor, en av många viktiga faktorer. Att påstå att en länk från en PR0 är värd lika mycket som en länk från en PR9 är struntprat. Dock så utelämnar du lite för mycket övrig information kring dessa teoretiska siter för att man ska kunna göra en rimlig avvägning. Skulle jag välja mellan en relevant PR0 länk och en icke relevant PR9 så skulle jag alla dagar i veckan välja PR9 länken, och då är jag ändå en person som menar på att relevans är en viktigare faktor än vad t.ex. PR är, men liksom med allt så finns det gränser.

Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Japp, din hemsida med den snappade domänen kommer sjunka till 0, med största sannolikhet. Dock är detta inte säkert utan bara en ren teori då allt som sägs skiljer sig med det som sker i praktiken, inom SEO världen.
Du får gärna underbygga din teori ytterligare.

Sist men inte minst, vad Google säger, är inte samma sak som vad Google gör.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat