Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-23, 14:25 #3
Rawal Rawal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Rawal Rawal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Okej, tack för alla svar. Har varit mycket till hjälp. Tack!

Undrar dock hur jag ska göra med följande...
Payson tar ju betalat för varje transaktion. 3 kr + 3% av ordervärdet. Denna summa dras DIREKT när transaktionen gjorts och det blir inget direkt "kvitto" och ingen "månads-faktura" som jag hade hoppats på att det skulle vara. Istället dras dessa pengar direkt från varje transaktion/order och det finns som sagt inget kvitto för mig för att stärka att dessa pengar tagits av Payson. Bortsett från att jag har ett avtal som jag kan visa upp för typ Skatteverket eller liknande om det skulle bli en titt på mig. Så hur bokför jag detta?

Bokför jag bara de pengarna jag fått direkt upp och ned, dvs. pengarna efter deras avdrag som gör direkt. Eller ska jag bokföra summan som jag sålde varorna för och sedan bokföra att jag betalar dessa pengar till Payson.. ?

Gällande BEVIS.. så får alla ordrar med sig ett KVITTO i paketet när jag skickar iväg ordern.

Detta KVITTO ska ju räcka även för mig att spara, för det är ju ändå ett bevis på att ett köp har skett. jag gissar att det räcker med att jag har filer som bevis med dessa kvitton och att jag inte behövs skriva ut allt?
Rawal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat