Citat:
Ursprungligen postat av elofsson
Klart är att detta är något som skulle behöva lösas genomgående i hela branschen bland alla nätverk och annonsörer. Jag funderar fortfarande på hur det här ska kunna bli genomförbart på bästa sätt.
|
Yes, ett problem är också att annonsörer inte har några bra testsystem och i många fall kräver riktiga köp när man gör test. Har hänt att jag fått registrera köp som privatperson när jag jobbade med detta förut. Pinsamt tycker jag.
Man skulle komma långt om alla köp gick att avbeställa via webbsidan där man gjorde beställning. Då kan även publishern göra ett test. Men ofta skickas varan direkt, så att man inte hinner det.
Jag håller alltså med om att det är ett branschproblem. Även om jag tror att varje affiliatenätverk skulle må gott av lite automatiska tester på om cookie sätts, vilka värden som sparas och kika lite på avvikelser. Om alla köp kommer inom ett dygn, finns det troligtvis problem bakom kulisserna... exempelvis.
Hoppas fler nätverk är inne och läser här. Känner att det blir mer och mer matnyttigt via forumet, sådant som givetvis också ska stå i min bok