Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-14, 13:08 #4
JavaBlues avatar
JavaBlue JavaBlue är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 66
JavaBlue JavaBlue är inte uppkopplad
Medlem
JavaBlues avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 66
En svensk kund har enligt konsumentköplagen och konsumentverket rätt att få varan utbytt eller lagad utan extra kostnad. Returfrakt är en extra kostnad.

"När du reklamerar en vara du har köpt på Internet ska säljaren stå för returfrakten."
Säger KV på http://www.konsumentverket.se/Klaga/...nFel-pa-varan/.

Och i KKöpL sägs att
1 § Denna lag gäller köp av lösa saker som en näringsidkare säljer till en konsument.
https://lagen.nu/1990:932

Dock hittar jag inget om huruvida personens plats påverkar lagen... Dvs det kan vara så att det är andra regler eftersom det är handel över nationsgränserna. Om detta har jag inte funnit någon information.
JavaBlue är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat