Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 234
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 234
|
Tack för alla svar.
Vi kommer dock fortfarande ingen stans i förhandlingarna.
Just nu så har vi fastnat vid att kunden har satt ett maxtak på 10h / månad för driften. I dessa 10 h så ska eventuella buggfixar och liknande fel ingå som jag själv eller kunden hittar. Skulle vi gå över dessa timmar så kan vi begära fler timmar.
Jag känner mig dock som en Securitas-vakt som jobbar på accord. Om jag som drifttekniker har satt upp ett bra system, där alla deamons automatiskt startar om, där fel och liknande incidenter rapporteras direkt till mig så kommer jag som tekniker inte få något att göra och där av inget betalt.
Det hela börjar närma sig ett moment 22. Jag har svårt att begära fler timmar, av den anledningen att fler timmar betyder fler åtgärder av fel som jag själv har producera. Fler fel betyder att jag har gjort ett dåligt jobb, vilket snarare slutar med att jag ser ut som ett fån. Fungerar allt korrekt så behöver jag inte göra något, vilket gör att jag heller inte får betalt.
Någon som har tips på hur man går vidare?
|