Hej!
Jag har det mest irriterande problem att tänka sig när det kommer till datorer. Min dators nätkabel/elkabel/AC-adapter/whatever har gått sönder bara ett par veckor efter köpet. Det började med att den glappade och nu går det inte alls att få ström till datorn = inget batteri kvar.
Det är en "
MSI GT660-473NE i5-460M 4GB 500GB 15.6 W7HP GTX285" köpt från CDON.com. CDON sköter inte reklamationer/garanti utan det gör InfoCare.
Problem 1: Jag är inte 100% säker att det är elkabeln in i datorn som glappar, det kan lika gärna vara ingången.
Problem 2: Jag har köpt universella elkablar på diverse butiker (Webbhallen, Kjell o Co) men ingen fungerar då MSI tydligen har ovanliga elkablar (jag kallar det elkabel istället för nätkabel). Dock så har några fungerat att köra in men ingen ström ges.
Problem 3: Jag orkar fan inte emballera skiten och skicka in till InfoCare för att få vänta i några veckor och få tillbaka den. Det är ingen hobbydator utan min primära och enda jobbdator.
Problem 4 (the big one): Jag har min bokföring och diverse andra viktiga dokument på datorn. Detta behöver jag göra backup på i det fall jag skulle skicka in den då "datorn installeras om och alla filer raderas" vid en reparation. Alltså behöver jag låna batteriet från en likadan dator för att kunna koppla en extern hårddisk och köra en backup på allt.
Hur tycker ni jag ska lösa detta? Jag behöver verkligen några fler IQ som hjälper mig lösa detta och vilken väg jag ska gå. Jag har så
förbannat mycket jobb att göra och hinner inte med sådant här just nu, FML.
Tack på förhand!