Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-13, 00:00 #4
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Har precis satt upp en byggserver för php med phpundercontrol och måste säga att det är underbart smidigt och funktionellt. Bara tittat på det tidigare och inte orkat grotta ner mig i det.

Utvecklar lokalt, vid varje commit mot utvecklingsbranchen körs alla tester osv i phpundercontrol på servern. Med ccmenu (meny-rads-status för cruisecontrol) får jag därmed direkt en varning om ett test resulterat i ett fel - utan att göra mer än den vanliga commiten.

För att lansera mergar jag till en produktions-branch och går alla tester igenom där också (de har redan körts från utvecklings-branchen i samma miljö) så publiceras det automatiskt till produktionsmiljön så fort phpundercontrol ser att det kommit uppdaterade filer i versionshanteringen.

Använder MAMP med lite extra php extensions, mongodb server och memcache server lokalt. Netbeans har jag nyligen fallit för gällande editor. Det allra mesta funkar alldeles utmärkt men phpunit-integrationen har jag inte fått att lira med bootstrap-fil ännu, men det kanske går på något vänster.

Det finns även enklare do-it-yourself system där nog capistrano är det mest omnämnda. Men för att få liknande funktionalitet där får du pilla en hel del själv.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat