Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-09, 13:46 #26
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av niklasr Visa inlägg
Jag använder python / django med googl app engine och är mycket nöjd inte pga prestandan men kostnadseffektiviteten när man i datormolnet bara betalar för vad man använder. Givetvis hade jag kunnat göra det med en LAMP men det hade på lång sikt blivit dyrare och inte lika skalbart som GAE jag nu använder. YAML är dessutom ett enligt mig mycket trevligt sidoprojekt till Python vars kod blir mera läslig än t.ex. Java som använder mycket måsvingar eller PHP som brukar råka blanda logik och presentation så att man med PHP ofta har renderingen och affärslogiken i samma fil. appengine.google.com är enligt mig en bra plats att driftsätta webbapplikationer i samtidigt som jag förstår styrkan i produkter som Joomla och Drupal som har hundratals tillägg, plugins och moduler i stora bibliotek när man med GAE får tillverka verktygen själv eller se om någon hunnit det eftersom plattform ännu är relativt ny.
Det där med att blanda logik med presentation går ifrån mer och mer även inom PHP. De allra flesta nya system utvecklas idag enligt MVC-modellen. Det går ju att skiva dålig och ostrukturerad kod lika väl som bra och valstrukturerad i vilket språk som helst. Det är sällan man är tvingad till att göra sådana saker som att t.ex. blanda presentation och logik.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat