Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-07, 20:07 #7
eboy99 eboy99 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2006
eboy99 eboy99 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2006
Nu drar jag upp denna gamla tråd igen, då jag efter kontakt med flertal revisorer/bokförare samt skatteverket kommit fram till detta:
INGEN HAR KOLL!

Jag har frågat vilka underlag(verifikationer) jag som ehandlare är skyldig att spara, vi säljer produkter på nätet och vår snittorder är ca 500kr.

Svaren jag har fått är olika, vissa hävdar att jag måste göra om alla beställningar vi får in till Fakturor med obrutna fakturanummer, tex får jag en beställning där kunden betalat med kort måste jag exportera denna beställning till tex SPCS och skapa en faktura där det står betalad med kort. Skatteverket tycker att följesedel går bra men de ska vara med obrutna ordernummer(vilket är väldigt svårt).

Enligt skatteverkets hemsida skulle jag egentligen klara mig om jag döpte om följesedel till Faktura även om ordernumren är i bruten följd då beloppet är under 2000kr och då kan hanteras som en förenklad faktura, det sår inget i kraven om förenklad faktura att fakturanummer i obruten följd ska anges, bara en identifiering ska anges.

Eller har jag fel??
http://www.skatteverket.se/foretagor...168000421.html
eboy99 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat