Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
Om jag ska använda ett CMS eller inte beror helt på vad som ska göras. Senaste projektet jag jobbade med använde ett CMS (Orchard).
Projektet innan var en webshop som skulle användas internt på ett större företag där olika interna regler var otroligt viktiga. Där blev det att bygga sajten direkt från grunden med ASP.NET MVC 3.
Projektet jag har hoppat in i nu är också ett egenutvecklat system som består av en mängd olika moduler, och där ett CMS inte skulle passa in.
Så... Använd det som passar bäst. Ska det vara några statiska sidor som uppdateras två gånger om året så kan du lika gärna ha vanliga HTML-sidor, är det en sida med mycket information som ofta ska uppdateras av flera personer så använd ett CMS. Är det ett system som ska fungera på ett väldigt speciellt sätt och där du behöver designa det från grunden så gör något eget.
Ett alternativ till förslagen ovan kan vara att ta ett befintligt CMS och bygga moduler till det som passar in bra på din sajt.
Fundera på vad du _egentligen_ behöver och inte bara på vad som är hajpat, och välj utifrån det.
|