Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-04, 19:29 #23
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Självklart är 24/7 ett krav om man ska vara ett respektabelt hostingföretag, men det går ju att göra det på olika sätt. Har man tekniker som går skift så att en alltid jobbar på natten så är nog inte ett samtal mitt i natten speciellt irriterande, har man däremot tekniker med sovande jour där dom får larm om nåt händer så kan ett nattsamtal vara bra mycket mera irriterande om det inte är ett riktigt akutärenden.

Tex så har jag blivit väckt mitt i natten av en kund som ringde akut för att hans mail inte fungerade, efter att ha masat mig ur sängen och kollat så visade det sig att han missat domänförnyelsen hos SE-Direkt, jag blev iaf inte glad..
Typiskt ärende som 1st line skall sortera ut ;-) Tror alla större hostingbolag kommer tvingas till 24/7. Det gäller att hitta bra lösningar som fungerar och går ihop ekonomiskt.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat