Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-02, 12:07 #20
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av niklasr Visa inlägg
Tack för tipsen Magnus. Jag har använt paketet geomodel till google app engine med python som har longitud, latitud och radie + s.k. geocoding att man gör en lookup just nu med javascript och hellre serverside i framtiden om serverside geocoding kommer till GAE. Detta har funkat förvånansvärt väl och projektet har nu användare i Indien och Brasilien med en leverans som blev ungefär 800 K källkod som finns som open source på http://montao.googlecode.com
där även fler länkar finns till installationerna och andra experimentella tillämpningar leveransen har som videofunktioner och tillåta uppladdningar upp till 2 GB dvs ganska stora filer kan man tekniskt ladda upp men hittills är det bara bilder + text användarna har sparat. I.o.m. google app engine har vi en installation som är mycket skalbar, kostnadseffektiv och med mycket god tillgänglighet. Det svåra och viktiga blir naturligtvis göra grafiska gränssnittet så trevligt som möjligt vilket jag har hjälp med från olika hålla då jag är mer programmerare än grafiker.
MVH
Niklas

Vill du bara ha avstånd och bounding-box så räcker det nog med ditt nuvarande bibliotek.
Om du inte jobbar mot gatunivå så kan du titta på Open Streetmap man kan ladda ner hela databasen och köra geocoding mot egen databas och slippa att blanda in G över huvud taget. Precisionen är dock rätt skräpig om man vill jobba på gatunivå. På by/stad/ortsnivå är det bättre, och det kanske räcker för din del?
Finns också http://earth-info.nga.mil/gns/html/country_files.html om det räcker med orter?

I Open streetmap kan du lägga in vägbeskrivningar också, men allt hänger på hur exakta säljarna vill vara.

Många smartphones vet också var de befinner sig, praktiskt att hugga den infon och hämta vilka annonser som är nära mig just nu.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat