Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-02, 05:05 #7
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
Jag har svårt att tro att du kan komma ifrån ett eget sessionobjekt.
På något sätt måste du lokalt hålla reda på vem användaren är.

Givetvis kan du hämta användarinformation ifrån FB/Twitter, men att göra det vid VARJE request är högst ooptimalt och bidrar snarare till att prestandan sjunker EXTREMT.

Detta eftersom isåfall måste din tjänst kontakta en annan tjänst för att hämta information om VARJE användare och request.

Sen vet jag inte vad du menar med "prestanda fysiskt", styrketränar dina applikationer eller?

Jag skulle säga att ha en vanlig registrering som vanligt, men möjlighet att "snabba upp" den processen genom att erbjuda FB/Twitter/OAuth. Då får användaren välja.
Tack för feedback. Jag håller med! "Fysisk prestanda" har visat sig spela roll eftersom jag tidigare hade en fysisk rackserver med tjänster och då mycket mera trafik men jag flyttade till google app engine eftersom all trafik inte var legitim och har nu mindre men "bättre" trafik dvs inte en massa besökare från Kina som försöker använda min fysiska dator som en proxy för att nå andra ställen på internet som är censurerade i Kina. Därefter virtualiserade jag miljön och kör nu på cloud computing dvs google app engine för en "framtidssäker" lösning eftersom applikationen har som funktion att spara användarnas filer och har man då en fysisk dator i stället för distribuerad så kommer hårddisken att ta slut. Genom att spara data i molnet riskerar jag inte att någon fysisk hårddisk tar slut men prestandan t.ex. som mätt i absolut svarstid är långsammare mot molnet jämfört med en fysisk rackserver t.ex. med modulen särskilt kompilerade för datorns fysiska arkitektur.
MVH
Niklas

Senast redigerad av niklasr den 2011-05-02 klockan 05:10 Anledning: tillägg
niklasr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat