Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-29, 23:12 #11
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Linux/Ubuntu är inte lätt att installera, jag har aldrig haft såna problem med någon Windows version ever och då har jag jobbat med Windows sedan jag testade första versionen 1987/88.
Jag har använt både Linux och Windows och när jag testade att byta till Linux (Kubuntu) på hemdatorn blev jag positivt överraskad över hur snabb och enkel installationsproceduren var jämfört med Windows. Det här var 5 år sedan.
Men större uppgraderingar kan strula, det har jag själv varit med om. Oftast går problemen att lösa med lite sökningar på nätet. Idag kör jag fortfarande med Windows av olika skäl, det främsta är kanske att man är lat. Linux kräver fortfarande en del know-how, iaf om man är hyfsat teknisk av sig som användare.

Strular installationsfilen och man börjar fundera på om man fått ner en knasig iso-fil behöver man inte sitta i timmar och ladda ned på nytt. Dom flesta om inte alla Linux-tillverkarna lägger ju ut hashsummor man kan kontrollera filerna mot.

Som nån skrev: alla OS har sina styrkor och svagheter. Ganska tråkigt svar men väldigt sant.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat