Ämne: Dölja Whois
Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-28, 15:25 #9
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av eng3l Visa inlägg
Kursa ett bolag som inte haft någon verksamhet? Någonsin? Njaaa.. Och självklart så skulle sådana överlåter kunna ske enligt konstens alla regler.
..ja konkursförvaltaren kan..
och att agera placeholder = äga = förvalta egendom/imateriella värden
Förvalta kan man tydligen göra på flera sätt - även ingå avtal, bankkonton och pantsätta..
(Detta kanske kan ge en liten hint om varför man inte bör anlita "trustworthy UK-Director!?)

Citat:
Jag insinuerar ingenting annat än att jag inte tror att ni kan få speciellt många namn avregistrerade genom registertvätt eftersom jag tror att i princip alla är legitima och namnen således registrerade på ett korrekt sätt. Jag representerar mig själv på detta forum och delar med mig av mina egna personliga erfarenheter (eller hypoteser för den delen), vare sig min nuvarande, tidigare eller potentiellt framtida arbetsgivare ska blandas i denna diskussion.
Fy sjutton vad det var skönt att höra - ber om ursäkt för att jag inte förstod hur du menade ett tag - blev riktigt orolig där ett tag..

Citat:
Ja det är jag också övertygad om, men frågan var hur mycket för att kunna få en bild av hur många sådana registreringar som sker. Men om det är svårt att plocka fram så behövs det inte, det var enbart av nyfikenhet som sagt.
Jag tror inte att jag bör ge dig några exakta siffror kring din fråga, men jag kan säga att den typen av bolag du specifikt är intresserad av kommer med registreringar stötvis och därför lite halvmarigt att ge en bra dagssiffra, men dusterna brukar komma i 50-100 st
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat