Ämne: Dölja Whois
Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-28, 14:23 #4
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Visst är det så att registrarerna enligt avtalet ska kontrollera att samtliga obligatoriska uppgifter finns med och att de är aktuella och valida.
Men jag förstår inte hur det skulle vara ett motsatsförhållande eller varför du ställer frågan.

Det kanske är aktuellt att bekanta sig med de registreringsvillkor som var registrant accepterat iom sina registreringar. Relevant för detta torde vara kapitel 9 (speciellt 9.1.4).
http://www.iis.se/docs/Registreringsvillkor_sv.pdf
Det var väl menat som en pik till registrarers otillräckliga avtalade valideringsprocess och att detta resulterar i att allt detta arbete istället sköts från registryt, med det sagt varken tror eller anser jag det vara realistiskt att man inte behöver ett ytterligare kontrollorgan i form av abuseansvarig m.fl.

Jag personligen anser iaf att whois bör vara anonym och att det skulle resultera i att ni som registry skulle få färre "fulregistreringar", även om detta idag kanske inte ses som ett reellt problem. Behöver väl inte diskutera vidare det här kommer inte leda någon vart ändå, så länge det inte sker en ändring i toppdomänlagen.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat