Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-26, 21:19 #8
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Haha, du tror verkligen dom har penningtvätt lagar för skydda mot terrorism som grund?

Dom vill bara ha koll och för kunna sno folks pengar i skatt, dom lär skita fullständigt i hur många jävla skolor som sprängs i Afganistan. Enda dom skulle vilja skydda sig mot terror är inom EU gränser.

USA använder "terrorist" endast för kunna skapa krig och gå förbi andra lagar.

Jag kan ändå betala pengar via offshore konton anonymt utan problem via flera länder, och det kommer ändå dom som donerar pengar för spränga skolor med.

Resultatet blir endast att staten får mer övervakning av medborgarna och många inte ens kan köpa en bussbiljett istället.
jadu, de ca: 5% som har oregistrerade kontantkort kan ju köpa en bussremsa eller köpa en biljett i automaten(i stockholm iaf). Känns som ett icke-problem.

Och om de enbart gör detta för att folk ska betala skatt är det inte heller något fel i sig, oavsätt om du stjäl 1000 kr i bidrag eller låter bli att betala 1000 kr i skatt så blir ju slutresultatet det samma. Staten "förlorar" 1000 kr.

(Nu håller jag iof med om att usa använder "terrorism" för att gå runt lagar och personligen tycker jag att terroristerna ofta bör betraktas som frihetskämpar, det jag reagerar på är konspirationsteorin att "dom" har något egensyfte i att övervaka alla för övervakningens skull... På med foliehatten, utomjordingarna vill läsa våra tankar!!)
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat