Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Jag föredrar email reklam då detta är bättre för miljön, och är det intressant och relevant reklam och välgjort så har jag personligen inget emot det. Men det råder säkert delade meningar om det, men jag tycker absolut du kan skicka reklam om emaillistan är riktig och relevant. Även om folk inte har gjort en opt-in så kan det gå bra ändå, om du har fått deras epostadress pga kundkontakter eller dyligt och om dom kan göra opt-out är det bara att köra tycker jag.
Men man ser att många drar epostreklam över en kam, det är stor skillnad mellan viagra reklam och seriös epostreklam med riktiga epostlistor som man en gång satte upp sig på och som man kan teckna bort sig ifrån. Att vara emot bra och seriös epostreklam tycker jag hämmar utveckling och kreativitet.
|
Jag håller med. Så länge det är något som skulle kunna bedömas vara relevant för mig och mitt företag av en utomstående så har jag inget emot det så länge det inte blir för mycket utskick. Jag skulle önska en snabb individuell bedömning baserad på mitt företags bransch, omsättning etc. men det kanske man inte kan kräva. Då klassas det inte som SPAM länge tycker jag.
Opt-out är ju såklart ett måste för all seriös e-postmarknadsföring.