Citat:
Ursprungligen postat av gothenburgdesign
Den nya designen känns gammalmodig, däremot är den gamla riktigt fräsch.
Jag skulle dock jobba lite med texten. Gillar inte att den är centrerad och sen tycker jag att den är för bred i förhållande till mängden text.
|
Riktigt fräsch?
Nåväl, On topic:
Den nya designens färschema är hyffsat illa valt, dels är kontrasterna extremt hårda mot varandra, sen har du bakgrunden på något slag av repeat så ett ganska styggt rutmönster uppenbarar sig. Ifall du ska ha noise på din bakgrund så strunta i att ha en gradient öht, då slipper du denna visuella "repeat-effekt" på bakgrunden.
Den illa valt blåa färgen på headerdelen av boxarna och lite av loggan är riktigt elak mot ögat, ändra den till något ljusare ifall du vill behålla den mörka designen.
Sen tycker jag även att line-heighten bör utökas några snäpp, just nu så smälter texten nästan in i sig själv på exempelvis "om oss"-delen.
Du blandar även inline-style med en extern CSS-källa, helt onödigt, antingen har du det ena eller det andra (bortsett från extremt få undantagsfall), föredragsvis använder du helt och hållet en extern css-källa och skippar alla inline-styler. Släng över dem i css-filen och ersätt med ID/klasser.
Båda sidorna (den gamla och nya versionen) refreshas typ var 5e sekund, iaf för mig.
Sen har den nya versionen cirka 30 errors hos W3C validator.
Det var mina 5 cent!