|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: May 2010
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: May 2010
|
Jag tycker det ser rätt bra ut och jag håller med i det mesta som sagt tidigare.
Jag tycker det är ganska bra content, men det skulle kunna komprimeras väldigt mycket känner jag. En startsidas uppgift är ju att sammanfatta innehållet på hela webbplatsen och göra det tydligt vart man ska ta vägen för att få mer information om det man är intresserad av. Några exempel:
- Vädret. Varför har du två olika sektioner med väder? Den lilla fyller ju inte någon direkt funktion och på den stora kulle det inte vara räcka med datum, väderbild(miniatyr) och tempratur? Då skulle du få plats med samma info på en eller två vågräta rader där den är nu. Vill du ha med all info som du har nu skulle det vara bättre om du hade en länk till en undersida med mer information. Kan du få till detta tycker jag också du ska flytta upp den ganska långt.
- Det är massa sektioner med rubrik, 1-3 rader text och en länk. Skulle inte de flesta av dessa bara kunna vara en länk och flyttas upp till navigationen så att man har all navigation på samma ställe?
- "A Few Words About Us", "The Website Statistics", "Using Credit and Debit Cards" m.m. tycker jag du borde flytta ner i footern.
- Vad fyller domändelen för funktion? Är det reklamlänkar som du tjänar pengar på?
|