Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-23, 18:19 #6
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Jag gillar Dan med denna typ av slutsatser ger jag inte mycket för tyvärr. Framförallt för att de som kör ehandel vet att olika tider på dygnet får man också olika typer av kunder. Även detta ser man på vilka dagar kunder handlar. Därmed bör kunderna vara extremt väl fördelade för att minsta på avvikelser. Även Connys korrigering gör inte detta rättvisa.

Sedan kommer alltid sådant test inte ge "riktiga svar", då man inte kan ta del av kundens val varför man slutförde eller inte slutförde. Två frågor som måste ställas för varje kund och samla bra statistik:

För de som slutförde köpen:

- Slutförde du köpet för att vi hade ett "trygg-handel-logo"?
- Hade du handlar om vi inte haft ett "trygg-handel-logo"?

För de som inte slutförde köpen:

- Slutförde du inte köpet för att vi inte har ett "trygg-handel-logo"?
- Hade du handlar om vi haft ett "trygg-handel-logo"?

Slutsatser här är därmed svårtolkade. Alls som har läst statistik vet att köra tester lång tid inte ger bättre svar på frågan. Många tror oftast att om vi testar i 10 månader istället för 1 bör vi få bättre resultat - inte sant. Det viktigaste är dock att utföra korrekta test.

Jag tror dock att en logotyp av något slag ger mer avslut, men att räkna med procenten på det sättet som har gjorts kommer aldrig ge ett sant och definitivt svar i procentsats. Kommer bara ger massor av spekulationer, som är inte mycket värda.

Senast redigerad av Helix den 2011-04-23 klockan 18:21
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat