Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-23, 18:19 #6
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Jag håller med. Att söka och installera program via ett och samma gränssnitt (som dessutom är på kommandoraden!) är ruskigt bekvämt. Att det då dessutom håller reda på delade bibliotek och uppdateringar för alla program i samma gränssnitt gör det hela desto bättre. Nu var det länge sedan jag körde Windows så detta kanske finns i Microsoft-miljö nu, men att uppdatera från Debian Lenny (förra stabila utgåvan) till Squeeze (senaste) var så lätt som att ändra en konfigurationsfil och sedan uppdatera, så uppdaterades allt med inställningar bibehållna och systemet kunde till och med användas under tiden.
Nej, det finns inte till Windows än, men ska komma som sagt i och med CoApp (som är precis som apt-get med delade bibliotek och uppdateringar).

Gillar för övrigt Windows skarpt men just saknaden av en pakethanterare gör mig tokig just nu. De som inte förstår konceptet med en pakethanterare vet inte vad de missar. I princip alla Windows svagheter beror på att den saknar en pakethanterare så att tredje parts program kan "fucka upp" Windows totalt.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat