Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-22, 18:00 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag använder Trygg E-handel. Jag har dock inte gjort någon mätning som den Dan har gjort. Och även om jag litar på Dan, så litar jag inte på att resultatet av hans undersökning är helt tillförlitligt. Samvariation innebär inte nödvändigtvis orsakssamband och urvalet är för litet enligt min mening. Dock visar Dans studie tydligt att en certifiering faktiskt har ökat hans försäljning, det enda man kan ifrågasätta är med hur mycket.

Om en certifiering är värd pengarna, eller inte, skulle jag säga beror på din omsättning. Låt säga att Trygg E-handel ökar din avslutningsfrekvens med 0,1 procentenheter. Det är en marginell ökning, som dock ger stor effekt i kronor och ören i det fall att din butik har många besökare. Har du få besökare, så gör ökningen dock inte så stor skillnad.

Att någon butik skulle bli "tvingad" att ansluta sig stämmer inte alls. Det går utmärkt att bedriva e-handel utan någon som helst certifiering. Det finns ingenting som säger att anslutningsavgiften till Trygg E-handel skulle ge en bättre avkastning än om man köpte AdWords eller annan marknadsföring för pengarna (har man inte oändligt med pengar så måste man alltid räkna med alternativkostnader). Ännu större effekt kanske det får om du istället ger pengarna till Cancerfonden och blir ett av deras partnerföretag. Det handlar som sagt mycket om att kunna sola sig i någon annans varumärke.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat