Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-20, 15:41 #3
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Bestrid fakturan och hänvisa till att bekräftelsen med information om hur man hävde köpet aldrig skickades och att telefonförsäljaren inte uppgav nödvändig kontaktinformation. Rent spontant så känns det som att det i ditt fall ska de 14 dagarna skall räknas från fakturadatum.
Har bestridit fakturan via fax till factoringbolaget och talat med kundtjänst hos företaget som har tjänsten men de var inte så sugna på tala om detta.....

Kanonsätt att inte skicka ut e-post så att de 14 dagarna går ut, säkert säljare som satt i system.

Kollade in lite vad lagen säger:
Ångerrätten
När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige.

Nu förstår jag varför de sa till min fru att det var gratis 14 dagar... Fult!

Tack för svaret!
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat