Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Jag har exakt samma erfarenhet. Det är vansinnigt jobbigt att göra affärer med Eniro.
Jag bröt med Eniro för två år sedan, då de hade haft "vänligheten" att slå på automatisk budgivning på mitt och alla mina konkurrenters konton. Kontentan blev att priserna per klick steg mot oändligheten och fakturan som trillade ner i brevlådan blev därefter. Det tog åtskilliga veckor och en massa tjafs innan de makulerade den.
Nu hoppade vi på tåget igen i samband med att de lanserar sitt nya system. Den här gången hann vi inte ens skapa ett konto innan den första fakturan på drygt 8000 kr damp ner i brevlådan. "Verkliga klick" stod det på fakturan  . De makulerade fakturan, men utan någon förklaring. Men blir så j*kla trött.
Man kan inte lite på Eniro, det är i alla fall en sak som är säker.
|
Jag kan som tidigare anställd på Eniro intyga att det här sättet att hantera kunder är, eller i varje fall var, en uttalad strategi i hela säljorganisationen. Antalet gånger som företaget visades på träfflistan var antalet direktträffar på företaget - så att förvränga bilden av det resultat/värde de levererade var också en uttalad strategi. Om Eniro går i konkurs ska jag fira med en tårta, minst!