Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-20, 10:22 #10
doridori doridori är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2007
doridori doridori är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2007
Snygg sida, och en tjänst som jag tror är extremt efterfrågad.
Det enda som krävs är att få arbetsgivare och datanördar att hitta dit.

Angående namnet så tycker jag också att "datanördar" inte låter helt klockrent för mig som utvecklare, det har en något oseriös antydan. Men när man kommer in på sidan är känslan helt klart seriös. Jag tror att icke-datorkunniga arbetsgivare kan tycka att det är både logiskt och lite roligt att de är inne och letar efter en "datanörd".

Det här med betalning för att ge offert tycker jag också är konstigt.
Hur mycket kommer det att kosta? Jag tror att en arbetsgivare är mycket mer benägen att betala för att hitta någon än en arbetstagare är. Det är ungefär som att jag skulle betala för att söka ett jobb på arbetsförmedlingen. Syftet att tjäna pengar försvinner ju lite då.
Däremot kan jag tänka mig att båda eller ena parten betalar EFTER att offerten väl är accepterad. Ofta är det ju dock annonsören (arbetsgivaren i detta fall) som betalar för att nyttja själva publiceringstjänsten (som t.ex GP, blocket, etc.) eftersom man ofta tjänar på att exponera sin annons. Som programmerare tjänar jag ju dock inget på att skicka en offert, såna kan jag skicka runt hur mycket som helst helt gratis till andra. Jag vill knappast betala för att lägga ner tid på en offert för en eventuell möjlighet att lägga ner ännu mer tid på ett projekt.
Jag är inte säker på att mitt resonemang här håller men jag tror poängen i alla fall går att förstå.
doridori är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat