Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-19, 17:09 #2
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Citat:
Ursprungligen postat av Perben Visa inlägg
Hej,

Har Sevenday några fasta intervall eller datum när de går in och "korrigerar" sina transaktioner, så att man kan budgetera kampanjer ordentligt? Lite sisådär med planeringen då transaktioner på €100 kan försvinna upp till en vecka i efterhand.
Hej Perben,

Vi mottar regelbundet batch listor från Sevenday med transaktioner som skall avslås. I dagsläget är avslagsfrekvensen relativt hög vilket till största del beror på att Sevenday arbetar med ett flertal aktörer med en hel del dubbletter som följd. För tillfället finns ingen trackingswitch på kundens sida vilket gör att vi trackar många ordrar som hos Sevenday tillfaller någon annan kanal, exempelvis SEM eller andra affiliatenätverk. Tyvärr kan vi på vår sida inte påverka hur mycket som avslås då allt är baserad på de listor vi mottar från kunden.

Vi har en dialog med kunden för att förbättra rutinerna när det gäller avslag av ordrar. Vårt mål är givetvis att avslå ordrar så regelbundet som möjligt för att förenkla planeringen för publishers.

Sales fram till 8 april kommer att hanteras innan påskhelgen och därefter så regelbundet som möjligt.
Om ni har några frågor så tveka inte att kontakta oss på [email protected]

Vänlig hälsning

Erik Salinger
Account Manager för bl a Sevenday på zanox
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat