Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-12, 18:55 #1
randis randis är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2009
randis randis är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2009
Standard Säljare från Allabolag

Tänkte bara delge er av ett samtal från Allabolag idag. Det var en kille som ville att jag skulle skapa en företagspresentation på allabolag.se. Det var bara en struntsumma det kostade. Förr 5000kr. Nu endast 2500kr!!!

Och man behövde aldrig betala något mer. Eller jo... Om man ville ha kvar texten förståss. Då kostade det ytterligare 2500kr per år. För detta ficka man 1000 generösa byte i deras databas. Alltså 2,50kr per bokstav.

Det här var ju då det absolut billigaste sättet att synas på nätet som någonsin funnits. Och om man var med på prisjakt så fanns det ju information från allabolag där ute till höger (Som man läser sist) och om man tryckte på en länk där så kom man till allabolag och kunde se presentationen. Det genererade enormt intresse från kunderna tydligen.

Han berättade dessutom att de var den största marknadsanalyssajten i hela sverige eller nått sånt och hade enorma mängder trafik. Jag frågade hur många som köpte knivar som gick dit och sökte efter knivar, men det tyckte han mest var en dum fråga.

Och inte nog med det! De skulle ranka mig som nummer två på google på de sökord jag angav i presentationen.

Ni hör ju! Det är den enda SEO man någonsin kan behöva!

Jag frågade vad han visste om SEO och han berättade att han minsann läst 3 år på IT-gymnasnium. Närmare bestämt "John Bauer". Verkligen imponerande. Synd att han blev telefonförsäljare efter denna anrika utbildning.

Jag funderade på om han inte kunde ge mig två månader gratis så de kunde visa vilken oslagbar möjlighet de erbjöd så jag kunde hoppa på tåget sedan, men då svarade han något i stil med "Hur skulle det se ut om vi lät alla lägga upp en presentation utan kostnad?".

Tyvärr är jag så himla dum och dålig på att göra affärer så jag tackade aldrig ja till erbjudandet. Dumt va?

Är det någon annan som hört av dessa tomtar?
randis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat