Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-12, 09:09 #4
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Tycker det ser bra ut, men... ;-)

1. Inget startelement i menyn, även om det är (alltför) vanligt så är det ologiskt för många användare att man bara kan nå startsidan via loggan högst upp. Kan ju flytta sökrutan till headern om det blir trångt.

2. Vad är det jag ser på startsidan egentligen? Varför lista 5 objektiv av varje sort? Är det de 5 bästa, senaste? populäraste? Varför har Nikon D70 en egen avdelning där men inte alla andra kameror?
Jag tycker du ska ha en förklarande välkomsttext och sedan ingångar till alla olika avdelningar du har på sidan. Som i menyn men med lite förklarande text och bilder.

3. Menyn. Iallafall jag vill veta vilket menyelement som är det aktuella mha en annan färg eller liknande. "Kuriosa" känns som att det kan stå sist, är nog inte det första man vill läsa. "Din kamera" låter lite missvisande, Varför inte bara "Kameror"?

4. Objektivskolan. Tycker du kan göra mer med fonterna. Nu är allt i samma storlek. Huvudrubriken (Objektivskolan) kan vara större än underrubrikerna (Ordlista, konstruktion, bländare etc) och länkarna kanske ännu mindre. Sedan kan du göra ett indrag på länkarna till artiklarna så får du mer separering och gruppering. "Har vi glömt att skriva om något" är ju en annan typ av länk än länkarna till artiklarna så det borde formatteras annorlunda, nu drunknar den länken för att den ser likadan ut som de andra.

5. Annars tycker jag sidan är ren och snygg och ganska lättanvänd, blir nog bra det där!

Senast redigerad av andi den 2011-04-12 klockan 09:13
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat