Citat:
Ursprungligen postat av websimon
Jacobs, kul initiativ och kul att en sådan här tråd är tillåten här. Är inte själv på långa vägar iklädd en svart mössa men har ändå råkat ut för filter. Så nu undrar jag varför skall man hålla på och tanka upp sitemappen om och om igen för detta?
|
Det tycker jag också
Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt, nya sitemaps ska du ladda upp när du tillför nytt innehåll (nya sidor) på sajten.
Citat:
Ursprungligen postat av barje47
vill ha så mycket svart mössa jag kan hehe, En fråga om köpa trafik? Vet inte om det är BH men det får man väl säga då den kommer på konstgjord(köpt)väg. Ger det något? Jag har bara provat en gång så svårt säga, allt beror så klart på vilken sorts trafik man köper och och vilken branch, hur mycket som konverterar till försäljning osv men Era erfarenheter av detta, min är ??
|
Att vilja ha köra så mycket Black Hat som möjligt är rent ut sagt korkat. Varje gång du använder en Black Hat-teknik så riskerar du att straffas av sökmotorerna eftersom du lämnar footprints.
Jag talade med en hantverkare tidigare som sade att man fuskar först när man har blivit tillräckligt skicklig för att kunna bedöma när man kan fuska och komma undan med det.
Jag ser SEO som ett hantverk och tror, precis som hantverkaren, på att man bör behärska de "vita" metoderna innan man ger sig på de svarta.
Jag har aldrig köpt trafik och jag tror inte på konceptet heller. Möjligtvis så kan man t.ex. få en del Adsense-klick men i slutändan så kostar det nog mer än vad det smakar.
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school
Har du arbetat något med adsense och svarthatt?
Isf - hur arbetar du med att driva trafik, och öka inkomsterna med adsense, med hjälp av svartahatten metoder?
|
Det beror på vad du menar med Adsense och Black Hat. Jag använder Adsense på en del sajter. Dessa försöker jag förstås att optimera på bästa möjliga sätt. Några onpage-metoder som bryter mot Googles riktlinjer använder jag mig inte av. Jag rekommenderar alla som använder sig av Adsense att se till så att de noggrant läser igenom Googles riktlinjer för tillåtna annonsplaceringar osv.
Kommer att skriva ett längre inlägg när jag får tid om hur man bör optimera sin sajt on-page.
Citat:
Ursprungligen postat av robincox
Är du villig att ta SEO uppdrag?
|
Inte i dagsläget. Min mamma är allvarligt sjuk och jag mår inte heller hundra själv för tillfället. Någon gång i framtiden kanske