Citat:
Ursprungligen postat av Ara
Det spelar väl ingen roll, jag föredrar i alla fall C#.
|
Jag uppfattade dina tidigare inlägg som att du ansåg c# vara ett språk som är bättre och mera lämpligt till att skriva avancerade applikationer på alla sätt och viss, inte enbart när du skriver dem. Smaken är någonting som alltid kommer variera utvecklare emellan. Vad jag söker är mera av vilken anledning du anser att C# är ett bättre språk att skriva avancerade applikationer i, jämfört med t.ex Python.
Citat:
Sen tror jag säkert att NASA kör lite Django men till vilka applikationer?
|
Exakt vilka applikationer som NASA använder Django i har jag tyvärr ingen insikt i. Dock vet jag att "NASA Ames Research Center, NASA's silicon valley research center" använder Django. Googla på "NASA Django" så får du upp ett gäng artiklar och jobbannonser.
Citat:
Du kan ju kolla hur många större företag som använder/söker folk som kan/använder C# vs Django.
|
Det var många judar som åkte på koncentrationsläger också. En stor del av webben är utvecklad i PHP, jag tror inte jag behöver dra vilka stora siter som använder den tekniken. Min åsikt om PHP förklaras ganska bra med den här tweeten [1]. Men det fungerar ju uppenbarligen att skriva avancerade webbapplikationer i. Som jag nämnde i mitt första inlägg i tråden så tror jag valet av språk för en webbapplikation spelar mindre roll, jag rekommenderar istället att man använder det som man känner sig bekväm med, vad gäller prestanda så är jag säker på att C# är snabbare än t.ex Python och PHP, men då hårdvara i dagens läge är så pass billigt jämfört med vad en duktig utvecklare tar i lön så spelar språkprestanda inte så stor roll. Min lista av företag som använder Django var för att motbevisa att Python/Django skulle vara direkt olämpligt att använda i större webbsatsningar, inte för att på något sätt försöka övertyga dig om att Python är ett bättre språk än C#, det är tycke och smak som avgör.
[1]
http://twitter.com/#!/mdempsky/status/53338542792912896