Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-08, 12:58 #7
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Hej,

När jag utvecklade Calming Waves så var inte mitt huvudsakliga syfte med sajten att tjäna pengar. Snarare så var det en hemsida som jag mer eller mindre hade tänkt att använda för eget bruk samt dela med mina vänner och bekanta.

Bilden som finns på sidan är tagen av en fotograf vid namn John Boyer och han har släppt den under Creative Commons-licens. Jag har varit i kontakt med honom och fått hans godkännande att använda mig av bilden på sajten.

Gällande vågljudet så är även detta släppt under Creative Commons licens. Jag har varit i kontakt med inspelaren och fått dennes godkännande att använda ljudet på det sätt som jag önskar.

Sammanfattningsvis:

Jag har lagt ned en del möda på att hitta en bra bild och ett bra vågljud som var fritt tillgängligt via Internet. Därefter så har jag varit i kontakt med upphovsmännen och fått deras godkännande att använda mig av deras verk på det sätt som jag önskar.

Därefter så ordnade jag ett bra domännamn och utvecklade den tekniska lösningen.

CC-licensen som finns beskrivet på Calming waves avser således bild och ljud, dock ingen kod eller liknande. Det är ej heller möjligt att på ett enkelt sätt ladda ned vare sig bilden eller ljudet direkt ifrån Calming waves.

Hoppas att detta besvarar en del frågor

Jag kan också tillägga att sajten Rainymood.com också använder sig av CC-licens, närmare bestämt http://creativecommons.org/licenses/sampling+/1.0/ .

Senast redigerad av jacobjs den 2011-04-08 klockan 13:31
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat