Citat:
Ursprungligen postat av Strutsagget
Hej, ber om usäkt ifa detta redan är besvarat någon annan stans men hittade inget när jag sökte.
Skall hjälpa en kund att flytta sin Drupal 6 sida och undrar om någon kan rekommendera hotell. Deras host idag är väldigt seg (tar ca 3,5 s. att ladda en sida). De verkar ha ganska många moduler installerade så jag skall gå igenom och se vad jag kan ta bort. Deras host idag har 128 M php memory så är tveksam till om det är det som gör den slö. De vill kunna köpa i förväg en 10 års hosting av sidan och domännamnet. Sidan har ingen hög belastning alls utan endast ett fåtal antal besökare per dag.
Någon som har bra förslag? Jag har testat följande redan.
Binero - Senast jag testade ( december 2010) var det ännu långsammare laddningstider (kunde få upp till 10 s) vilket verkar beror främst på deras databasserver (samt PHP-memory)
One - Tyvärr för långsamt och var en del annat som var mäckigt
Loopia - Fungerar dock inget raketbränsle direkt
Skall testa space2u i veckan dock verkar det endast vara 64 M PHP-minne förutom för de dyra paketen.
Jag skulle uppskatta om server hotellet kan göra någon form av cache tex. APC dock är det inte ett krav.
Tacksam för alla typer av svar jag kan få. Brukar hosta sidorna själv idag men skulle uppskatta att lägga iväg den då det är på 10 år.
|
Jag har en del Drupalsiter, bland annat en på Binero. och den rullar på bra! Dem har blivit bättre sedan allt som hände 2010.
provade du att aktivera cache i Drupal? den brukar göra väldigt stor skillnad.