Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-06, 17:42 #5
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Tycker det ser bra ut. Du har känsla för proportioner, lagom med avstånd mellan olika designelement, OK storlek på fonter etc, jag brukar störa mig mest på sådana saker, men din design är bra i det avseendet. Sedan går det alltid att förbättra saker. Prova att ändra färg på priset och "läs mer"-länken. Priset rött och länken blå eller nåt. Kan ju även ta en mindre storlek på dessa än på plaggnamnet. Knappar i kundvagnen istället för text-länkar etc. Skippa kursiv stil.

Den kompakta Kundvagnen gillar jag. Bra att den är stor och syns, annars ligger den ofta lite halvt undangömd med pytteliten text, behöver ju som sagt inte kunna visa alla plagg utan en summering duger bra.

Du borde ha någon slags välkomsttext eller liknande på startsidan, kanske ett start-element i menyn?

Om innehållsdelen blir väldigt lång/hög kan det vara svårt att se menyn på sidfoten, kanske kan lyfta upp den till nederkanten på det stora svarta top-elementet.

Tänk också på hur den kommer se ut i webläsaren. Ska den vara centrerad med en kantlinje runt innehållet och något bakgrundsmönster eller ligga till vänster som den är? Har du färg på bakgrunden och många produktbilder kommer du undan lättare med den svartvita designen.
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat