Citat:
Ursprungligen postat av Chief Conversionista
Jag har handlat upp och varit kund hos de flesta SEO-företag sedan 2003 och min kundnöjdhet har legat mellan "djupt missnöjd" och "Inte helt missnöjd".
Det värsta är att många leverantörer (fortfarande?!) försöker att dölja för kunden vad de gör.
Om jag skulle välja ett enda kriterium skulle det vara just transparens. Välj den som bäst kan förklara hur de kommer att jobba.
Varför då?
SEO och SEM är för viktigt för den som driver en online-business för att man bara ska outsourca det till någon som sköter i det fördolda. Det är som att ta körkort utan att ta reda på var ratten sitter. En hel del jobb (onpage optimization och Sök-PR tex) kommer fortfarande att ligga på dig och hur ska du kunna göra det när du inte vet vad din leverantör gör?
Pineberrry har gjort ett mycket seriöst intryck på mig, men jag har ännu inte jobbat med dem så jag kan inte säga något om resultaten.
Lycka till!
|
Kul att du kom fram till detta då det med transparens och öppenhet är just den affärsidé jag har för mitt SEO-företag. Jag driver en liten SEO-firma som vill gå mot strömmen och vara öppen och ärlig med vad jag gör. Jag hoppas att branschen som helhet ska ta sig an detta och bli bättre på att se kundens behov istället för att sälja färdiga SEO-paket.