Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-29, 11:23 #8
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Behöver nog inte vara speciellt hög conversion rate mot andra-års-registreringar för att registrarerna ska kunna räkna hem "sin del" av kampanjen dock, vissa hotell har ju ganska trevliga marginaler på sina webbhotell. Visst tillkommer det endel rörliga kostnader men tror dessa är relativt minimala för sina "domainer-kunder" ändå. De gör nog inte särskilt mycket väsen av sig och pekar väl i 99% av fallen namnservrarna nån annan stans ändå? Lite tid för bokföringen kanske.
Jag syftade som sagt på WN medlemmar (domainers), dessa kommer inte förnya sin domän hos registraren om registraren vill tjäna pengar på förnyelsen. De gör istället en transfer till en annan registrar som är billigare. Och att få en domainer att förnya sitt webbhotell år två är i princip omöjligt det med, jag ställer mig till och med frågande till om en domainer skulle använda webbhotellet år ett!

Citat:
Om man istället erbjuder IDN domäner för låtsäga 1kr styck inkl. webbhotell max 3 per person eller liknande man få en högre andel "vettiga kunder" som troligen reggar även kommande år, även om "domainers" fortf reggar.
Det är en minst sagt kostsam modell, tro mig. Anledningen är att dessa kunder förväntar sig samma supportnivå som en kund som betalat fullt pris. Så att "ge bort" webbhotell är ingen lönsam modell, det enda positiva är i så fall att man tar marknadsandelar av någon annan.

Citat:
En annan intressant lösning hade ju varit om registraren kontaktade sina redan befintliga webbhotellskunder som har ett "IDN-namn" men som i dagsläget bara har icke-IDN reggat och erbjuder att regga detta på kundens konto gratis ett år. Troligt hög conversion rate så det bör räkna hem sig redan första året. Men inte minst kundvård, då har man en upp vid nästa hårdvarutrassel.
Nja, den modellen tror jag inte på heller. Varför ge en kund som redan betalar ett gratis webbhotell? Och samma sak här, supporten kostar pengar.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat