Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-27, 13:03 #28
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Energibesparingar är faktiskt mycket bättre än många verkar tycka här i tråden. Om vi i Sverige minskar vår energianvändning så minskar även våra kostnader och vi blir mer konkurrenskraftiga.

De saker som påverkar vår närmiljö här i Sverige tycker jag man ska fokusera på och inte massor med tjafs om koldioxid som egentligen inte är en förorening. Att minska försurningen från svavel samt minska konstgödsel gör mer nytta än att dra ner på CO2-utsläppen i Sverige.

Tyvärr så ökar ju elbolagen hela tiden sina nätavgifter när konsumenterna minskar förbrukningen eftersom det råder monopol på den fronten.

Om ni vill investera i något bra för elproduktionen i Sverige har jag hört mycket gott om "vindkraftskooperativ", tror jag de heter. Avkastningen är otroligt bra och enligt mig är de bästa alternativa energikällorna för en omställning de som är som mest lönsamma.

Slutligen hoppas jag att Sverige inför timtaxa på el. Detta skulle leda till ett mycket bättre fungerande system där användningen jämnas ut under dygnet vilket minskar kraven på hur mycket elproduktion vi behöver.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat