Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-25, 22:56 #14
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag jobbar inte med webbdesign och har aldrig gjort det, jag är i grund och botten systemutvecklare.

Jag har aldrig sålt webbdesign, jag fokuserar på vad som är viktigt med systemutveckling, och det är inte grafiskt lull-lull på webbsidan. Det få andra pyssla med, jag har jobbat mest med skräddarsydda databaser och kodning av moduler till skräddarsydda affärssystem.

Jag framför synpunkter som är viktiga att TS får veta så denne inte slösar bort sin egen tid på oväsentligheter som ingen kund bryr sig om. Kunderna vill ha webbplatser som är lätta att navigera och som "säljer" inte vinner pris i grafik- och PR-byråernas interna skönhetstävlingar.

Vad som är viktigt för profenionella företagskunder är bland annat:

- Snabb laddning av sidan
- Tydligt budskap
- Ska gå snabbt att fatta vad företaget gör och vilken nytta kunden kan ha av detta
- Bra att knyta an till kundens branch eller verksamhetsområde

- Att ange priset på förstasidan brukar vara mycket negativt (till företagskunder), det stöter bort kunder innan de hunnit se vad företaget kan erbjuda för värde till kunden.

Kunden ger ofta en webbsida 15-20 sekunder (inklusive laddtid) innan de bryter och går vidare, om användaren inte hittat något intressant för dess.

Rätt använt kan bilder visst snabba upp processen att begripa innehållet, men dryga flashanimationer och långa ovidkommande beskrivningar av företaget ger inte kunden något av värde. Berätta vad TS kan göra för kunden, i stället för att klappa sig för bröstet.

Man måste hela tiden fokusera på det som kan knyta an till kunden och leverera ett värde till kunden.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-03-25 klockan 23:14
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat