Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-25, 18:10 #89
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
I allafall vårt fall är det tveksamt om något tycker det är värt besväret att göra så för att tjäna 149-70kr=79kr/år så jag tror att i vår modell utgör detta ingen större risk, och vi kommer inte införa någon transaktionskostnad. Priser och webbutrymmets storlek kan säkert ändras och modifieras och det ska bli intressant om någon mer börjar med samma modell, konkurrens tror jag på och då får man helt enkelt konkurrera med högre prestanda och kvalitet samt support.

Det har varit ganska gott om gratis hotell som kommit och gått, då dom aldrig haft en hållbar affärsplan, och kvaliteten har varit dåligt, men genom att vara en .se registrar (en domän behöver man ju ändå alltid till sin sajt) så har man kunnat skapa en helt ny nisch inom hosting, som affärsmässigt fungerar.
Vad exakt är er modell då? Är det inte den som typ One.com haft hur länge som helst, dvs extremt billig lösning. Fast jag antar ni har bättre support Men nog om det.

Men du hänger med mig i teorin? Jag antar att era kunder väljer er för att ni bl.a. är billiga, varför skulle det inte vara optimalt för dessa att "tjäna" ytterligare 47%, de verkar ju redan välja webblösning där prisbilden är deras starkaste värdegrund.

Sen förstår jag inte ens hur du kan säga att .SE Direkt skulle vara din konkurrent isf, helt olika segment.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat