Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-25, 16:37 #5
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Om "oväntligheter" betyder något annat, så är jag mycket intresserad av att veta vad - eftersom jag förstod det precis som jag skrev
Citat:
1. Avveckla .SE Direkt så snart det går och arbeta aktivt på det.
2. Förklaring på hur intäktmodellen ser ut för IIS att kunna erbjuda domäner för det låga priset av 180kr
3. Vad har IIS vidtagit för åtgärder mot registrarer där man inte förnyat domäner som var betalda i tid?

Varför går det inte att lungt och sansat samtala om ovanstående punkter utan att säga till varandra att sluta och att folk har allvarliga problem?
1. Kring detta har jag ingen påverkan alls, det är tagna styrelsebeslut sedan långt tillbaka.
2. Jag svarar inte för .SE Direkt, i det fall du önskar info kring detta så bör du lämpligen ta kontakt med .SE Direkt..
3. En registrar som inte förnyat domän mot registret trots betalning och uppdrag från sin avtalspart; slutkunden - är förstås illa.

I det fall .SE Registry blir kontaktade av dessa slutkunder, ber vi dem fylla i en klagomålsblankett för att .SE Registry ska kunna utreda och fastställa vad som skett. ..
För de registrarer som på olika sätt inte följer registraravtalet, så finns spannet från muntlig eller skriftlig tillsägelse, till formell "Erinran" (för fel som inte går att rätta), varningar, förhindran att nyregistrera och uppsägningar. Men det går inte att nämna att en typ av överträdelse leder till det ena eller andra, eftersom det handlar om omfattning, skada, om överträdelsen är ett misstag, försumlighet, bugg i system, internetavbrott, om samma överträdelse skett mot fler än en registrant osv. osv.

I ditt exempel, så kan i bästa fall den förlorade domänen anskaffas tillbaka till den gamla innehavaren som förlorat domänen av registraren.

Senast redigerad av Internet Sweden den 2011-03-25 klockan 16:43
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat