Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-25, 16:22 #9
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av EvaF Visa inlägg
Blanda inte ihop rollen med att vara Registrar med rollen att erbjuda hostingtjänster.

Det måste finnas ett ekonomiskt incitament för att erbjuda rena registrartjänster om vi vill ha en mångfald på marknaden och inte en strömlinjeformning.

Det gör jag inte heller?

Jag menar att en domän, "råmaterialet" för en hemsida är ju som vilken commodity som helst så länge det är 0kr i transaktionskostnader(överlåtelseavgift).

Oavsett hur man tittar på det, låtsäga att jag vet att Frobbit har bra och snabb support plus DNSSEC på domänerna så vore det ju ändå fördelaktigt att registrera där det är billigast för att sen flytta över domänerna till er. Detta oavsett, om man blandar in webbhotell eller inte i det hela.

Således borde detta pressa ner priserna på just domänerna och istället leda till ökad service/funktionalitet för övriga tjänster. Detta stämmer ju givetvis bara i en värld där alla registrarer har en fungerande AUTH-code knapp och importmodell samt DNSSEC.

Min teori är iaf att domäner kommer förbli en "lockvara" och ligga kring en 0% marginal och att registrarer(de som även erbjuder webbhotell) istället tjänar sina pengar/konkurrerar med service och annan funktionalitet. Detta ser vi väl även idag där många i princip bakar in domänen gratis i deras webbhotellpaket.

Finns det någon .SE registrar som renodlat säljer domäner och inte erbjuder webbhotell? Om man bortser från de 59 som enbart är inne i snap-träsket dvs.

Senast redigerad av kippex den 2011-03-25 klockan 16:24
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat