Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-25, 08:58 #14
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Conny - nu tror jag faktiskt att du pratar utifrån vad du själv önskar och inte ifrån vad som är rimligt. Med samma resonemang kan jag köpa en bil och använda "bara" i jobbet... Det kan man iofs med väl förda körjournaler, men i normalfallet förmånsbeskattas du för alla saker som kan användas privat och i fallet med bil räcker det inte att styrka att man till största delen använder bilen privat, den får bara användas 100 mil om året och/eller 10 ggr per år privat om jag minns rätt, annars förmånsbeskattas man.

Det är en sak vad som är tillåtet och en annan vad som skattverket "accepterar" eller helt enkelt inte orkar/klarar att slå ned på även om det med bredband inte finsn någon detaljreglering som i bilfallet.

Nu håller jag för all del med om att att det borde vara rätt att få dra av internet i hemmet, men jag tror (ja, tror) att det vid en granskning skulle vara något man skulle slå ned på... Fast du kanske har kännedom om något fall där man avgjort denna fråga?

Jag kan ju tycka att det är alldeles uppenbart i många fall att man skaffat något för verksamheten och inte för privat bruk, men lik förbaskat får man skatta etc.