Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-23, 22:13 #5
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
akelagercrantz: Bra lista!

Kan lägga till några punkter:
  • Hemsidan ska presentera all insamlad data på ett sätt som gör det enkelt att se vilka webbhotell som är bra på vad och jämföra dem emot varandra utefter en rad olika parametrar.
  • Hemsidan ska på något sätt kunna gradera tillförlitligheten på datan(mycket data med låg spridning ger hög tillförlitlighet).
  • Applikationen ska vara modulär så att det är enkelt att lägga och ta bort till tester utan att man behöver ändra något i applikationens kärna.

Vi borde försöka strukturera upp och sammanställa de krav och features vi vill ha för att sedan komma till någon form av konsensus kring det. Efter det kan vi börja organisera upp utvecklingen. Jag tar gärna på mig att koordinera ihop detta.
Vi som är intresserade borde hitta något bra sätt att kommunicera med varandra. IRC, Skype eller vad föredrar ni?
Personligen tycker jag gruppsamtal/-chatt på Skype fungerar utmärkt för detta ändamål. Det är till exempel väldigt bra att kunna se backloggen på vad alla har skrivit utan att krångla med bottar m.m. så att man inte missar något viktigt. Någon som har något annat förslag?

Senast redigerad av pelmered den 2011-03-23 klockan 22:20
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat