Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Men för er som använder hostgator, laddar era sidor snabbt? En av mina sajter på surftown laddar på ca 22 sek, vet inte om det är en tillfällighet då jag bara kolla det idag, men brukar vara segt, och jag kan ju förlora kunder på detta.
|
Jag testade en del olika leverantörer och jämförde nedladdningshastigheter eftersom jag erbjuder nedladdningar av filer på runt 500MB till försäljning...d.v.s. mindre kul om de får en seg anslutning, och jag fick bäst resultat med Hostgator, snabbare än liknande lågpristjänster i Europa som Servage i.a.f.
Har du främst svenska besökare kan du dock säkert hitta någon som du får bättre hastighet med, men jag har inga klagomål på den punkten då det gäller Hostgator.
Exekvering av kod är även den mycket snabb. Man kan väl ha otur och hamna på en belastad server på alla delade webbhosttjänster, men på min server är belastningen alltid väldigt låg.
Ett annat tips är att kolla in Amazon AWS. Det är gratis att testa, och man kan köra en mikroinstans konstant utan att betala en krona. Då har du en VPS med full kontroll du kan installera vilket OS och mjukvara du vill på. Sedan om du behöver mer kraft är priserna rätt bra, och du kan få en helt ok VPS för under 300kr/mån.
Generellt kan webbhostar som översäljer sin kapacitet i stil med Hostgator, vara mycket prisvärda. Använder du mer resurser än den genomsnittliga användaren subventionerar de ditt låga pris. Dock kan de stänga av dig om du använder alldeles för mycket resurser, och delar man server kan det leda till att det blir segt ibland.
Som påpekats finns det inget som heter obegränsat. Det finns begränsningar på hur snabb anslutning serven har, hur mycket minne och CPU kraft den har, o.s.v. Om de exempelvis erbjuder obegränsad bandbredd kan du mycket väl bli avstängd med anledning av att dina sidor använder extremt mycket CPU kraft, vilket de inte erbjuder obegränsat mycket av.