Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Jag har inte den erfarenhet som b_andersson upplevt, utan har precis som Kjette skriver fått rätt info varenda gång jag kontaktat Nunames om rätt innehavare.
Däremot bör det nämnas att vid en Whois av en .nudomän, så visas endast teknisk kontakt, som oftast är webbhotellet eller dns-oparatörem och INTE registranten.
Sen vad gäller enoms whois som visar samtliga kontakter, så vill jag understryka att den INTE är tillförlitlig. Exempelvis om det skett genom en pushning hos namecheap, så visas den administrerande enomkontots kontaktuppgifter istället för den som står registrerad på domänen hos registret. Detta underlättar scams, där köpare tror sig fått domäner som kan säljas igen och igen. Ett ägarbyte genom Nunames ÄR obligatoriskt idag, för att domänen ska byta innehavare.
Detta har jag förklarat på wn och skrivit detaljerat om på min blogg, men ni får söka själv eftersom wn:s moderatorer inte vill att jag refererar till egna texter.
//Peter
|
Det var faktiskt efter att ha läst din
bloggpost jag kontaktade
[email protected] för att få reda på vem som är ägare, och fick svaret ovan. Ska göra ett nytt försök och se om jag får samma svar.