Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-22, 19:59 #15
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Jennyeriksson Visa inlägg
Jag har också funderat en del på detta. Jag har namngett vissa domäner på engelska och då hamnar man i den situationen att de flesta vanliga kombinationer är upptagna. Svenska sidor har ju lite mindre konkurrens vilket gör det lättare. Hur som helst då har jag tvekat på om jag ska välja en domän med bindestreck eller hellre att kalla det något helt annat. Har jag förstått rätt att det egentligen inte spelar så stor roll? Jag tänker med på en artikel jag läste i ett forum igår (minns inte var) att google ev. planerar att minska betydelsen av själva domännamnet...hört något om det?
Tyskland är det enda land (jag känner till) där man naturligt använder bindestreck i domännamn för att separera ord. Det är verkligen motsatsen till hur det är i bl.a. Sverige och USA. Tyskarna väljer i hög grad bindestrecksdomäner som huvuddomän framför den bindestreckslösa, om den senare ens registreras. Detta gäller såklart bara domännamn som innehåller två ord. Tyskarna borde alltså vara vana att ange bindestreck när de själva skriver in "tvåords"-adresser i webbläsaren.

Till frågan om hur Google värderar sökordsdomäner så ser jag att den största nyttan ligger i de ankartexter man får. Även om de nervärderar sökordsdomäner finns den positiva effekten med sökord i ankartexter kvar.

Om någon länkar till din sida så är det vanligt att domännamnet används som ankartext. Finns det sökord i domännamnet kommer dessa automatiskt att finnas med i ankartexten, något som inte sker om du har domänen jnlehnehnti.se som saknar sökord.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat